Golfsverige är fantastiskt.

Det finns massor av berättelser, upplevelser och människor i Golfsverige som kan inspirera din golf och utveckla sporten, banorna och klubbarnas verksamhet.

Upptäck fler sidor av golfen.

Med fokus på värden i golfen snarare än nyheter i golfvärlden ger nya medlemstidningen Golfa! dig djupare reportage och fler perspektiv på idrottsutveckling och golfens roll i samhället. Alltid med Sveriges golfklubbar i centrum.

Fyra tidningar 2021.

Golfa! är tidningen om Golfsverige – för Golfsverige! Tidningen lanserades 2020 då de första tre numren släpptes. Under 2021 landar fyra fullmatade och inspirerande nummer i brevlådan hos dig som är medlem i en svensk golfklubb. Det första i mitten av mars, nummer två i maj, nummer tre i slutet augusti och nummer fyra i november.

Läs tidningen digitalt.

Via tjänsten issuu kan du läsa hela tidningen eller separata artiklar digitalt. Klicka på menyn uppe till höger för att läsa mer om respektive nummer, eller klicka på länkarna nedan för att komma direkt till den digitala tidningen.

Nummer 4-2021: Hållbarhetsspecial

Nummer 3-2021: Tävlingsspecial

Nummer 2-2021: Tema är golf billigt eller dyrt?

Nummer 1-2021: Tema jämställdhet

Nummer 3-2020: Tema rekordår – men vad händer nu?

Nummer 2-2020: Tema drivkraft 

Nummer 1-2020: Tema ett slag för framtiden

Digitalt smörgåsbord.

Förutom tidningen Golfa! kommer du kunna ta del av digitalt innehåll med fokus på golfklubbarna, de svenska landslagen och nationella tävlingar och tourer.

En av nyheterna är KlubbTV, Sveriges nya onlinekanal för rörligt golfinnehåll med klipp, intervjuer och livesändningar från de svenska nationella tourerna och tävlingarna. Dessutom får du interaktiva utmaningar i Golf GameBook (se bland annat Junior Program) och spännande nyhetsbrev.

  1. Behöver jag göra något för att få tidningen Golfa!?
  2. Nej, du behöver inte göra något. Tidningen Golfa! kommer automatiskt att skickas ut till alla med ett aktivt golfmedlemskap enligt principen ett nummer per hushåll, precis som Svensk Golf gjorde tidigare.

    Är du medlem men har inte fått tidningen? Logga in i Min Golf, gå in i Mina inställningar > Mina kontaktuppgifter och kontrollera att du har rätt postadress inlagd. Om adressen stämmer, kontakta din golfklubb och berätta att du inte fått tidningen. 

  3. Vad händer med tidningen Svensk Golf?
  4. Från maj 2020 skickas tidningen Svensk Golf inte längre automatiskt till dig som en medlemsförmån i ditt golfklubbsmedlemskap. Men den lever i högsta grad vidare, nu som prenumerationsbaserad tidning.

    Tidningen ges ut av förlaget Story House Egmont som äger varumärket Svensk Golf. Vill du teckna en prenumeration? Klicka här

  5. Vad kostar tidningen Golfa!?
  6. Den nya mediasatsningen med tidningen Golfa! och nya digitala tjänster ingår i den medlemsavgift din golfklubb betalar till Svenska Golfförbundet.

  7. Vad blir det för innehåll i den nya tidningen?
  8. Golfa! är tidningen om Golfsverige – för Golfsverige!

    Innehållet i Svenska Golfförbundets medlemstidning riktar sig till dig som golfspelare. Anslaget blir annorlunda jämfört med Svensk Golf och ska inspirera till utveckling av Golfsverige med nya perspektiv och nyfikna vinklar.

    Genom intressanta reportage och spännande profiler ska Golfa! lyfta fram klubbliv, framtidsfrågor, spelets utveckling, hållbarhet och mycket annat. Vi gör både djupdykningar i hjärtat av Golfsverige och intervjuar profiler som inte alltid förknippas med vår idrott. 

  9. Var kan jag ta del av det digitala innehållet?
  10. Den digitala delen av Svenska Golfförbundets nya mediasatsning omfattar flera olika kanaler där fokus är att du själv ska kunna välja vilken typ av golfnyheter och golfinnehåll du ska få.

    Vi smygstartade satsningen 2020 med KlubbTV, Sveriges nya onlinekanal för rörligt golfinnehåll med klipp, intervjuer och livesändningar från de svenska nationella tourerna och tävlingarna. 

    Under 2021 kommer vi att lansera fler kanaler och mer spännande innehåll som både inspirerar dig som golfare och gynnar din golfklubb.

    För golfklubben: Läs mer om mediastrategin här.